Top

Pretekár Maťo Homola: V elektronických športoch vidím veľkú budúcnosť

Pretekár Maťo Homola: V elektronických športoch vidím veľkú budúcnosť

Vynikajúci vstup do tohtoročnej sezóny zaznamenal slovenský motoristický pretekár Maťo Homola. Na úvodnom podujatí seriálu cestovných automobilov TCR Eastern Europe na nemeckom okruhu Oschersleben obsadil v pretekoch 1. a 2. miesto a so 44 bodmi vedie priebežné poradie šampionátu. Pred druhým podujatím na maďarskom Hungaroringu (29. – 30. apríla) sme Maťa vyspovedali.

 

Na prvých pretekoch tohtoročnej sezóny TCR Eastern Europe v Oscherslebene sa Ti mimoriadne darilo. Čo malo najväčší vplyv na to, že si dosiahol takéto perfektné výsledky?

V prvom rade je to už druhý rok, čo jazdím s Hyundai Elantra N TCR. To znamená, že vieme, čo môžeme od auta očakávať a akým smerom sa v nastaveniach auta vydať. Od začiatku som bol s autom spokojný. Správalo sa tak, ako som chcel, a to mi dodalo sebavedomie. S kvalifikáciou som nebol príliš spokojný, lebo som neposkladal také kolo, aké som chcel, a boli tam menšie chyby. Všetko som si však vynahradil v pretekoch 🙂 Čo sa týka trate, na nemeckom okruhu Oschersleben som bol už štvrtýkrát, raz som tam v minulosti vyhral a raz skončil na 2. mieste, takže okruh mi asi sedí 🙂

 

Spomenul si, že už druhý rok pretekáš s vozidlom Hyundai Elantra N TCR. Ako sa Ti s ním jazdí v porovnaní s i30 N TCR, s ktorým si pretekal pred ním?

Treba na rovinu povedať, že i30 N TCR je aj teraz vynikajúcim a konkurencieschopným autom v TCR triede a rád s ním jazdím. Čo sa týka časov, tak Elantra N TCR je o pár desatín rýchlejšia. To možno pripísať ďalšiemu vývoju zo strany Hyundai Motorsport a jednoducho evolúciou z i30 N TCR. Kvôli dlhšiemu rázvoru je Elantra N TCR menej obratná v pomalých zákrutách a na reakciu na volant, avšak v stredných a rýchlych zákrutách je pokojnejšia a rýchlejšia. Môže za to dlhší rázvor, ale aj iný podvozok, ktorý posúva tento model ešte viac dopredu.

 

V rámci TCR Eastern Europe pokračuješ v spolupráci s tímom Janík Motorsport, ale na Slovensku spolupracuješ aj s lokálnym rodinným tímom BRP Motorsport. Čo od týchto spoluprác môžu fanúšikovia očakávať?

Páči sa mi, že sa to všetko takto prepája a dopĺňa. S českým tímom Janík Motorsport spolupracujem už 3. rok a budeme sa spolu usilovať o titul v TCR Eastern Europe. Tam je zo športovej stránky cieľ veľmi jasný a zaberáme PR prostredie TCR v Európe. Na Slovenskej scéne sa z času na čas ukážem aj v slovenskom tíme BRP Motorsport, ktorý kúpil vozidlo i30 N TCR práve od Janík Motorsport a je to presne to auto, na ktorom som pretekal v sezóne 2021 a získal krásne víťazstvo v talianskej Monze. S BRP Motorsport chceme pre zmenu osloviť domácu slovenskú scénu. Chceme sa zúčastňovať na lokálnych pretekoch dovrchu a na okruhoch, dávať do povedomia značku Hyundai a ich výkonné N modely a pripravujeme aj viaceré aktivity a podujatia pre fanúšikov a vlastníkov modelov N na Slovensku. Jednoducho chceme viac prepájať „N komunitu“ s motoršportom. Práve ľudia z BRP Motorsport s i30 N TCR – a ďalšími pretekárskymi autami i30 N z ich stajne, ktoré pripravujú – sa do toho pustili s jasným cieľom a to sa mi páči.

 

Do TCR Eastern Europe si prešiel z TCR Europe. V čom vidíš najväčšie rozdiely medzi tými dvoma seriálmi?

Je to hlavne kalendár, ktorý je pre mňa a mojich fanúšikov oveľa priaznivejší, pretože tohtoročný seriál TCR Eastern Europe sa jazdí predovšetkým v krajinách V4. Čerešničkou na torte je domáci podnik na Slovakia Ringu, ktorý sa koná v júni. Celkovo mi kalendár viac vyhovuje, okruhy sa mi páčia a fanúšikovia a moji partneri mi môžu byť bližšie a podporiť ma na pretekoch. Mimo toho je aj promotér seriálu iný – snaží sa neustále pracovať na PR a viditeľnosti tohto šampionátu a jazdcov a nesmierne ma teší, že všetky preteky sa vysielajú naživo aj v televízii na stanici RTVS Šport. Čo sa týka konkurencie, tak počet jazdcov je veľmi podobný medzi týmito dvoma sériami. Zároveň mám iných konkurentov, s ktorými som v minulosti príliš nesúperil, takže uvidíme počas sezóny, aká bude úroveň jazdcov v tomto šampionáte.

 

Na ktorý z okruhov v rámci TCR Eastern Europe sa najviac tešíš?

Je to jednoznačne domáci podnik na Slovakia Ringu. Teším sa aj na ďalšie dva známe okruhy Hungaroring v Maďarsku a Red Bull Ring v Rakúsku, na ktorých vždy rád pretekám. Mám ich rád najmä pre atmosféru, ktorá na týchto okruhoch panuje, a mi tieto okruhu ako jazdcovi vyhovujú.

 

V posledný aprílový víkend sa konajú druhé preteky sezóny, tento raz na maďarskom Hungaroringu. Čo od nich môžeme očakávať?

V minulom roku sme novú Elantru N TCR testovali práve počas pretekov na Hungaroringu, kde sa mi darilo a aj v minulých rokoch som na tomto okruhu dokázal zajazdiť pekné výsledky. Tento okruh ma baví, dýcha históriou a je to predsa okruh F1. Je relatívne technický, vďaka čomu je dosť náročný, ale mne to vyhovuje, preto sa na tieto preteky veľmi teším.

 

V ostatnom čase si aktívny aj v elektronických športoch, ktorým sa venuješ pod hlavičkou MA70 Esports. Ako sa Ti darí a ako vidíš budúcnosť elektronického motoršportu?

PC pretekom áut som sa venoval už ako dieťa. Celý život s tým vyrastám a počas mojej pretekárskej kariéry to bola plnohodnotná súčasť prípravy. V ostatnej dobe sa ešporty dostali na úplne inú úroveň a je z toho vážený šport. To bol dôvod, prečo som pri tom chcel byť s vlastným tímom. Máme do 10 jazdcov a aktuálne sa zúčastňujeme oficiálnych Majstrovstiev Slovenska v digitálnom motoršporte v kategóriách TCR a GT3, ktoré sú tiež vysielané na TV stanici RTVS Šport. Šampionát GT3 s našimi jazdcami vedieme a v TCR – aj so mnou za volantom – zbierame pódiové umiestnenia a obaja jazdci sme v TOP5 priebežného poradia. Chceme sa posúvať aj za hranice Slovenska a zúčastniť sa ďalších európskych a svetových šampionátoch. Na tom práve teraz pracujeme. Čo sa týka budúcnosti ešportu, vidím v ňom veľký potenciál a priestor na ďalší rozvoj a rast. Sleduje ho čoraz viac divákov, graficky sa to veľmi približuje k realite a veľké značky sú toho súčasťou. Uvidíme, do akých rozmerov sa to nafúkne, ale keď sa pozrieme na iné virtuálne športy a hry, tak je to niečo neuveriteľné. Práve tam smeruje aj virtuálny motoršport a ja s mojim tímom MA70 Esports chceme byť pri tom.

 

Kalendár pretekov TCR Eastern Europe 2023

8.-9. apríl – Oschersleben, Nemecko

29.-30. apríl – Hungaroring, Maďarsko

20.-21. máj – Red Bull Ring, Maďarsko

9.-11. jún – Slovakia Ring, Slovensko

5.-6. august – Most, Česká republika

9.-10. september – Brno, Česká republika

 

 

Zdroj foto: http://matohomola.sk/

 

Nie je možné pridávať komentáre.