Top

Hyundai Motorsport obsadil 1. a 2. miesto v triede TCR na legendárnej 24-hodinovke Nürburgring

Hyundai Motorsport obsadil 1. a 2. miesto v triede TCR na legendárnej 24-hodinovke Nürburgring
  • Dvojica TCR modelov Hyundai Motorsport opäť obsadila prvé dve miesta vo svojej triede na 50. ročníku 24-hodinových pretekov Nürburgring.
  • Víťazstvo v TCR triede si po napínavých pretekoch zabezpečila posádka vozidla Elantra N TCR, ktorá celkovo obsadila vynikajúce 18. miesto.
  • Hyundai i30 Fastback N sa ukázal ako najrýchlejšie auto vo vysoko konkurenčnej kategórii VT2 Front po získaní pole position a zajazdení najrýchlejšieho kola v triede.

 

Hyundai Motorsport obhájil víťazné double

Dvojica vozidiel Hyundai Motorsport TCR získala na 24-hodinovke Nürburgring 2022 fantastické double. Elantra N TCR a i30 N TCR prekročili cieľovú čiaru v spoločnej formácii a na 50. ročníku týchto legendárnych pretekov si už druhý rok po sebe zabezpečili 1. a 2. miesto v triede TCR.

Rovnako ako v roku 2021 si tím Elantra N TCR pripísal víťazstvo vo svojej triede. Jazdecká zostava v zložení Mikel Azcona, Marc Basseng a Manuel Lauck absolvovala 145 kôl a preteky dokončila s náskokom štyroch kôl pred tímovými kolegami v i30 N TCR. Svojim výkonom si predbežne zabezpečili celkové 18. miesto, čím sa automobil Hyundai Motorsport zaradil medzi najlepšie umiestnené vozidlá mimo prémiovej triedy GT3, ktorá bojuje o celkové víťazstvo.

Hyundai Elantra N TCR na slávnej 24-hodinovke na Nürburgring

 

Víťazstvo v TCR triede sa nerodilo ľahko

Výsledok sa nerodil ľahko, keďže obe autá museli prekonávať prekážky počas, ale aj pred začiatkom pretekov. Po penalizácii v kvalifikácii bola Elantra N TCR nútená štartovať z posledného miesta v triede a v najzadnejších radoch druhej z troch štartujúcich skupín do pretekov. Okamžite po štarte sa preteky začínajúci jazdec Basseng dostal do deficitu, ale podarilo sa mu prebojovať sa vyššie o celkovo viac ako desať miest a tri v triede už počas úvodných 25 kilometrov. Po niečo vyše štvrtine pretekov sa už ďalší pilot Lauck prvýkrát dostal do vedenia v triede. Podarilo sa mu to aj napriek problémom s pneumatikou, ktorá si vyžiadala zastávku v boxoch a tým aj ďalší stratený čas v úvodnej časti pretekov.

Na niekoľko hodín počas skorého nedeľného rána si dve autá Hyundai vymenili vedenie triedy TCR po tom, čo tím i30 N TCR viedol väčšinu prvých ôsmich hodín súťaže. Výzvam čelila aj posádka i30 N TCR v zložení Antti Buri, Moritz Oestreich a Jean-Karl Vernay. Krátko pred polovicou pretekov bol Buri nútený zastaviť na trati s mechanickým problémom. Našťastie sa tímu podarilo problém vyriešiť a vrátiť fínskeho jazdca späť do akcie. Týmto zdržaním sa však auto prepadlo auto z boja o vedenie na štvrté miesto v triede. Od tohto okamihu predvádzalo jazdecké trio bezchybný výkon, aby opäť získalo stratené pozície, aj keď sa ukázalo, že náskok tímu Elantra N TCR bol už príliš veľký.

Keďže si obe TCR vozidlá udržali svoje vynikajúce tempo, vyhli sa aj vážnej nehody a incidentom, ktoré vyradili mnohé tímy zo súťaže. Výsledkom bolo víťazné double – obsadenie 1. a miesta v triede TCR.

Hyundai Elantra N TCR na okruhu Nürburgring

 

V triede VT2 Front bol najrýchlejší i30 Fastback N

Vo vysoko konkurenčnej triede VT2 Front sa Hyundai i30 Fastback N so systémom Driving Experience ukázal ako najrýchlejšie vozidlo. Podarilo sa mu vybojovať pole position a zajazdiť najrýchlejšie kolo vo svojej kategórii – 9:50,695. Tieto výsledky potvrdili mimoriadne schopnosti značky N na jednom z najťažších okruhov na svete. Tím i30 Fastback napokon obsadil pekné 5. miesto vo svojej kategórii VT2 Front.

Hyundai i30 Fastback N TCR v zákrute na okruhu Nürburgring

 

Výsledok z Nürburgringu sa ráta

Preteky 24 hodín na Nürburgringu sú jedným z najťažších pretekárskych podujatí na svete a získať 1. a 2. miesto v triede TCR je niečo, na čo môže byť každý tím a výrobca právom hrdý. Pre vozidlá Hyundai Motorsport TCR je dosiahnutie tohto výsledku v dvoch po sebe nasledujúcich rokoch pozoruhodným úspechom a jasným znakom výkonu a spoľahlivosti modelov Hyundai Elantra N TCR a Hyundai i30 N TCR vyrábaných v nemeckom Alzenau. Tento rok bol 50. ročník pretekov pre Hyundai veľmi dôležitý, so zameraním na náš Driving Experience a program značky N. Náš tím ukázal, že má schopnosti na to, aby vyhral veľmi konkurencieschopnú triedu VT2. Ich výkon s Hyundai i30 Fastback N je výbornou prvou lekciou pre potenciálnych pretekárov, ktorí postúpia cez Hyundai Driving Experience až do pretekov na Nürburgring Nordschleife

zhodnotil tohtoročnú 24-hodinovku viceprezident Hyundai Motor Company a vedúci oddelenia N Brand Management a sub-divízie motorsportu Till Wartenberg.

Hyundai i30 N TCR v tme na trati Nürburgring

Počas 50. ročníka 24-hodinovky na Nürburgringu čelili tímy Hyundai Motorsport niekoľkým výzvam, každú z nich prekonali a skončili so skvelým výsledkom 1. a 2. v triede TCR. Zopakovanie rovnakého výsledku z minulého roka na 24-hodinových pretekoch dokazuje, že výkon vozidiel TCR vyrobených oddelením Customer Racing nie je žiadnou náhodou, ale skutočným odrazom silných stránok Hyundai Elantra N TCR a Hyundai i30 N TCR aj v tých najťažších podmienkach, aké si možno predstaviť. Toto bola skutočná tímová práca v každom jednom okamihu. Jazdci, mechanici ani inžinieri sa nikdy nevzdali v boji o víťazstvo či pódium. 24-hodinovka na Nürburgringu je jedinečne náročným podujatím, no dnes dokazuje, že odmeňuje najlepšie kombinácie tímu, áut a jazdcov,“

povedal Julien Moncet, zástupca šéfa tímu Hyundai Motorsport.

24 hodín Nürburgring 2022 – predbežné výsledky

#830 – Elantra N TCR – Azcona/Basseng/Lauck – 145 kôl – 1. trieda TCR – celkovo 18. miesto

#831 – i30 N TCR – Buri/Oestreich/Vernay – 141 kôl – 2. trieda TCR – celkovo 31. miesto

#332 – i30 Fastback N – Bohrer/Epp/Holthaus/Willhardt – 89 kôl – 5. VT2 Front – celkovo 83. miesto

 

O spoločnosti Hyundai Motorsport GmbH

Hyundai Motorsport GmbH, založená 19. decembra 2012, je zodpovedná za globálne aktivity Hyundai v motoristickom športe, vrátane FIA ​​World Rally Championship (WRC), Customer Racing a projektov elektrických pretekov. Vo WRC si Hyundai Motorsport rýchlo vybudoval silnú reputáciu, keď vo svojej debutovej sezóne v roku 2014 zvíťazil. Tím v roku 2019 získal svoj prvý titul šampióna výrobcov a zopakoval svoj úspech aj v roku 2020. Od založenia svojich aktivít Customer Racing v septembri 2015 sa Hyundai Motorsport stal dôveryhodným partnerom pre tímy a jazdcov, ktorí hľadajú úspech na rely etapách alebo na pretekárskych okruhoch po celom svete. Od súťažného vozidla i20 R5 až po súťažné vozidlo i30 N TCR, automobily vyrobené v Hyundai Motorsport získali víťazstvo v niekoľkých šampionátoch, vrátane národných súťažných sérií vo Francúzsku a Španielsku, ako aj po sebe idúce tituly vo Svetovom pohári cestovných automobilov FIA (WTCR) v rokoch 2018 a 2019. Veloster N ETCR, navrhnutý a vyrobený v centrále v Alzenau, bol predstavený v septembri 2019 a ohlasuje vzrušujúcu novú éru, v ktorej sa elektrické preteky majú stať jedným z pilierov spoločnosti. Zjednotené pod Hyundai Motorsport, WRC, Customer Racing a elektrické preteky spolu zohrávajú kľúčovú úlohu pri riadení globálnej vysokovýkonnej značky Hyundai N a podporujú dôležitý posun vo vnímaní značky Hyundai na celom svete. Ďalšie informácie o Hyundai Motorsport sú dostupné na: http://motorsport.hyundai.com

 

Nie je možné pridávať komentáre.