Hyundai na Slovensku v 1. polroku 2020 zvýšil svoj trhový podiel
- V 1. polroku 2020 výrazne poznačenom epidemiologickou situáciou zaznamenal Hyundai na Slovensku 3 172 registrácií
- Hyundai zvýšil svoj celkový trhový podiel na 8,6%
- Najpredávanejšími modelmi z jeho portfólia sa stali i30, Tucson a i20
Prvý polrok roku 2020 bol pre Hyundai napriek náročnej pandemickej situácii úspešný, keď si cestu k zákazníkom našlo 3 172 nových vozidiel Hyundai. Medziročne sa síce počet registrácií znížil o 30%, ale keďže celý trh na Slovensku klesol o vyše 34%, Hyundai dokázal svoj trhový podiel navýšiť o 0,5 percentuálneho bodu na 8,6% a potvrdil pozíciu trhovej trojky. V kategórii osobných vozidiel M1 Hyundai získal za prvých šesť mesiacov roka dokonca podiel až 9,3% a stal sa druhou najpredávanejšou značkou osobných vozidiel na Slovensku.
“Nároky zákazníkov na kvalitu vozidiel a služieb sú stále vysoké. Som veľmi rád, že napriek náročnému obdobiu naša partnerská sieť dokázala ďalej zvyšovať spokojnosť našich zákazníkov a aj vďaka tomu náš trhový podiel narástol. Spokojnosť oboch strán – autorizovaných partnerov aj zákazníkov – je pre nás najdôležitejšia,” zhodnotil prvý polrok Robert Baumgartner, generálny riaditeľ importéra Hyundai Motor Slovakia.
Predaje ťahali modely Hyundai i30, Tucson a i20
Pod rast trhového podielu značky Hyundai na Slovensku sa v prvom polroku podpísali najmä tri modely – i30, Tucson a i20. Rad i30, ktorý zaznamenal ku koncu júna podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) až 1 117 registrácií, sa stal celkovo tretím najpredávanejším modelom prvého polroka na Slovensku. Tucson s 873 kusmi ovládol segment stredne veľkých športovo-úžitkových vozidiel (SUV-C) a bol celkovo 6. najpredávanejším modelom na našom trhu. Silnú trojicu najpredávanejších modelov Hyundai v prvom polroku uzatvára model i20 so 748 registráciami.
Rastom prekvapila KONA
Jediným modelom z ponuky Hyundai, ktorý dokázal v náročných podmienkach prvého polroka medziročne navýšiť svoj predaj, bolo kompaktné SUV KONA. To si pripísalo 268 registrácií – vrátane 25 kusov čisto elektrickej verzie KONA Electric, čo je o vyše 46% viac ako v rovnakom období minulého roka. Dobré predajné čísla zaznamenalo aj veľké rodinné SUV Santa Fe so 125 registráciami. Rozbeh prvej z tohtoročných noviniek automobilky Hyundai, novej generácie i10, pribrzdil koronavírus na 29 kusoch. 7 registrácií zaznamenal ekomodel IONIQ a 5 registrácií patrilo modelu H1.
Do konca roka nová i20 aj Tucson
V druhom polroku si pre zákazníkov prichystal Hyundai uvedenie viacerých kľúčových noviniek. Jednou z nich je aj kompletne modernizovaný modelový rad i30, ktorý sa dostal do predaja začiatkom leta. Na jeseň pribudne do ponuky nová generácia i20 a záver roka bude patriť jednej z najočakávanejších automobilových noviniek tohto roka, novej generácii modelu Tucson.