Slovenskí motoristickí novinári prezradili: Na aké Hyundai novinky sa tešia?
Hyundai odštartoval v roku mimoriadnu produktovú ofenzívu. Od najmenšieho modelu i10, ktorý sa predstavil v novej generácii, až po najväčšie SANTA FE s novou platformou a hybridným pohonom. Nesmieme zabudnúť ani na novú generáciu i20, vylepšený rad i30, modernizovaný model KONA a, samozrejme, úplne novú generáciu TUCSON. Týmto sa však záplava noviniek nekončí a v roku 2021 Hyundai prinesie množstvo ďalších – vynovený i30 N, úplne nové modely i20 N a KONA N, elektrické SUV IONIQ 5, nový crossover BAYON, ale aj plug-in hybridné verzie model TUCSON a SANTA FE či obľúbené N Line výbavy v modeloch i20 a TUCSON.
Je toho naozaj veľa. A preto sme oslovili elitných slovenských motoristických novinárov z popredných auto-moto titulov, aby nám odpovedali na dve otázky:
|
Veríme, že ich odpovede vás zaujmú, prípadne aj inšpirujú k tomu, aby ste si medzi Hyundai novinkami aj vy našli svojho favorita.
Juraj Hrivnák, Auto, Motor a Šport, www.autoviny.sk
- i30N Project C, lebo dbá na potešenie z jazdy, na ktoré mnoho konkurenčných automobiliek už zabúda. Plus mal všetky „správne“ ingrediencie. Ďalej sa mi páčil naftový TUCSON N Line. Obrovské pozitívne prekvapenie bolo pre mňa i30 Fastback N Line, aj keď sa mi zdá, že ten som testoval ešte v roku 2018.
- Tento rok ma samozrejme veľmi zaujímajú všetky nové N modely, ale teším sa aj na naftové SANTA FE, ktoré ponúka obrovský priestor za rozumné peniaze, pritom s príplatkami sa z neho dá spraviť ozaj prémiové vozidlo. Zatiaľ ma veľmi prekvapil nový TUCSON 1.6 CRDi, a to mimoriadne komfortným podvozkom a vynikajúcim odhlučnením.
Peter Varga, Auto magazín, www.automagazin.sk
- Keby som mal vybrať iba jeden model, tak by to bola i10 1,2i 5 MT Style, pretože ma prekvapila po každej stránke. Má výborné sedadlá, výborný posed za volantom, prevodová páka je pekne po ruke. Jazdí veľmi príjemne a človek v nej necíti, že sedí v malom aute. To vyplýva z dizajnu, spracovania, materiálov, výbavy, ale aj vnútornej šírky. Keby som si k tomu mal pridať aspoň jeden model, tak i30 hatchback 1,5 DPi 81 kW 6 MT Family, pretože je to presne auto, ktoré triafa do mojich preferencií a možností. Najmä atmosférickým motorom s nepriamym vstrekovaním, ktorý bude predpokladám bezproblémový, a výbava Family (s opciami, ktoré tam boli) poskytovala všetko čo normálny človek potrebuje. Plus i30 je super auto ako také.Škoda, že sa nám neušlo edičné „enko“. To by bola topka 😊
- Určite na N-kové modely a to nepotrebuje široký komentár… N je skrátka záruka auta, ktoré je postavené dobre a vyvážene, vie byť zábavné, ale zároveň sa s ním dá jazdiť aj každý deň. Ale trebárs aj práve teraz mám „pod zadkom“ i30 Fastback 1,5 T-GDi iMT N-Line+ a je super… Za dobrú cenu ponúka fakt veľa, najmä motor „šľape“ a pritom nič nežerie… Zdá sa mi, že sa týmto motorom otočila situácia, keď novinári porovnávali motory VW a Hyundai. Teraz sú motory VW 1,5 TSI akosi utlmené a majú vyššiu spotrebu. Váš motor ťahá ako „sprostý“ a žerie menej. Ja mám zatiaľ 5,9 l/100, a to sa nijako neobmedzujem a už som bol aj na Pezinskej babe. Celkom sa teším aj na IONIQ 5, ten by mal byť ešte, tuším, tento rok, dúfam, že aj na Slovensku.
Milan Adámek, Auto Bild Slovensko, www.autobild.sk
- V roku 2020 ma spomedzi testovaných modelov Hyundai zaujal hlavne Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi N Line. Kombinácia praktickej stránky, úžitkových vlastností, dobrej ovládateľnosti (viacprvková zadná náprava), príjemného pruženia a nízkej spotreby nafty je vydarená. Aj integrácia mildhybridu sa celkom vydarila – cítiť brzdný efekt pri rekuperácii aj pomoc elektrického krútiaceho momentu od spodku. K motoru sa dobre hodil svojim charakterom aj dvojspojkový automat. Navyše výbava N Line mu dáva športový výraz, nie je to len o nejakých pár plastových doplnkoch, ale významne je zmenená predná maska s nárazníkom aj zadná časť, disky kolies, v interiéri je športový volant, športová rýchlostná páka, športové sedadlá. Medzi kompaktnými kombi je Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi N Line celkom výnimočný kúsok, a pritom má vzhľadom na špičkovú výbavu stále primeranú cenu. Konkurencia je buď nasadená výrazne vyššie – má vyšší výkon, vyššiu spotrebu, ale tiež obmedzený komfort, tvrdý podvozok, limitovanú praktickú stránku kombi, alebo je nasadená nižšie a športový akcent tam vytvára len nejaký pseudo dizajnový doplnok (emblém, lišta, nálepka) a všetko ostatné je ako na základom modeli, len s vyššou cenou. i30 kombi N Line je pekne vyvážený v kvalite, vypracovaní aj jazdných vlastnostiach.
- V roku 2021 sa teším, že budem testovať Hyundai SANTA FE s novým hybridným pohonom a hybridným pohonom typu plug-in. Je to vlajková loď značky a nosič najnovších technológií , čo bude určite zaujímavé. Zvlášť sa teším na priame porovnanie pohonu HEV a PHEV, ktoré iné značky jednoducho neponúkajú (oba pohony používajú benzínový motor 1,6 T-GDI) a z profesionálneho pohľadu bude prínosné sledovať rozdiely v spotrebách, dojazde a jazdných vlastnostiach (iné hmotnosti, iná dynamika) tak blízkych a pritom rozdielnych verzií. Teším sa aj na novinku monitoring mŕtveho uhla s premietaním obrazu na prístrojovej doske. Zvedavý som aj na malé SUV BAYON, od ktorého neviem čo mám čakať.
Michal Karpat, Autožurnál, www.autozurnal.com
- Veľkou udalosťou bol pre mňa test i30 N Project C – pretože detailný tuning, ktorým toto auto prešlo, je naozaj cítiť – na špičkovom vyvážení, naladení podvozka a celkovo na jazdných vlastnostiach. No a potom určite nový TUCSON. Bol som veľmi zvedavý, ako bude vyzerať naživo. Páči sa mi jeho predátorský svalnatý dizajn a v kontraste s ním uhladený a dosť luxusne pôsobiaci interiér na danú kategóriu. Palec hore dávam aj výbave z vyššej kategórie.
- V prípade SANTA FE som zvedavý, kam sa posunulo v komforte a priestore, keďže predchodcu mám zažitého trochu dôkladnejšie – v rámci dlhodobého testu – a veľmi som zvedavý na rozdiel. V prípade IONIQ 5 očakávam ďalší stupeň elektrickej revolúcie – navyše v kombinácii s retro dizajnom v modernom kabáte. Už aktuálne elektrická KONA patrí na špicu v segmente medzi elektromobilmi – pokiaľ ide o samotný pohon a batériu, preto som zvedavý, kam to Hyundai dokázal ešte posunúť. BAYON je nová neznáma … To bude zaujímavé auto samé o sebe. No a chuťovkou budú športové N modely. V prípade i30 N ma zaujíma v prvom rade zladenie s novou dvojspojkovou automatickou prevodovkou a tiež, či sa napriek emisiám zachovalo strieľanie do výfuku a športový zvuk, ktorý robí i30 N takým jedinečným. V prípade i20 N som zvedavý, do akej miery bude to auto ostré – či to bude len niečo ako GTI u Golfa o triedu vyššie alebo niečo besnejšie, ostrejšie. U KONA N to isté…
Radoslav Petrík, Hospodárske noviny, www.auto.hnonline.sk
- V uplynulom roku 2020 si ma získal najmenší zástupca a teda Hyundai i10, ktorý dokáže šikovne maskovať svoju vnútornú priestrannosť do naozaj kompaktného balenia, technológiami sa rovná aj podstatne väčším či drahším modelom a jazdí veľmi sebavedomo. Ideál do mesta. Zvrat však nastal v závere roka po testovaní novej generácie TUCSON-u s atraktívnym odvážnym dizajnom, vynikajúcou priestrannosťou, bohatou ponukou motorizácií a zástupom najmodernejších technológií. Utvrdil ma v tom, ako Hyundai solídne zvyšuje latku kvality a nepochybujem preto, že u nás bude TUCSON znova patriť k veľmi obľúbeným modelom segmentu SUV.
- V roku 2021 je v mojom zozname očakávaných testov Hyundai modelov najmä celý zástup členov divízie Hyundai N. Či už ide o nabrúseného drobca i20 N, faceliftovú „i-tridsiatku“ N alebo kompakt KONA N. Som veľmi zvedavý, ako po úspešnom začlenení športovej odrody na trh zvládla značka vývoj a vyladenie týchto nadchádzajúcich noviniek. Možno budeme opäť svedkami toho, ako nováčik či nováčikovia dokážu poraziť v predajoch aj ostrieľaných konkurentov vďaka vysokému „fun factoru“. Za mňa osobne si tento rok najväčšiu pozornosť, zatiaľ, ukrojí asi KONA N a nepochybne tiež chystaný elektromobil IONIQ 5.
Maroš Čabák, TopSpeed.sk, www.topspeed.sk
- Hyundai ide na také obrátky ako máloktorá značka v súčasnosti. Tých prekvapení v minulom roku pre mňa/nás bolo v redakcii viac. Vypichnem až tri modely, lebo sa nedokážem rozhodnúť pre jeden:
SANTA FE – pre zaujímavý dizajn, praktickosť a celkové spracovanie. Toto je už plnohodnotné prémiové auto.
KONA EV – jeden z najzdatnejších elektromobilov na trhu, skvelý dojazd za zaujímavú cenu.
TUCSON – pre odvážny dizajn a úroveň prvkov možnej výbavy v danej kategórii.
- Keďže sme TOPSPEED.sk, v redakcii sa, pochopiteľne, najviac tešíme na nové modely N, no zároveň aj na BAYON a IONIQ 5. Na každý z nich sa pokúsime pripraviť akčný videotest 😊
Miroslav Vilím, RoadLife.sk, www.roadlife.sk
- Rok 2020 bol pre nás všetkých náročný, no z hľadiska ponuky značky Hyundai výnimočný. Pre mňa jednoznačným favoritom bol Hyundai i30 N Project C, nielen vďaka jeho výnimočnosti z hľadiska limitovaného poštu kusov, ale aj preto, ako vďaka relatívne malým zmenám posunul jazdný zážitok na vyššiu úroveň a stále fantasticky fungoval ako celok, hoci aj ako auto na každý deň.
- Tento rok sa veľmi teším na Hyundai i30 N s DCT prevodovkou, ale aj na ďalšie modely z radu N – i20 N a KONA N. Dôvody sú, očakávaná radosť z jazdy a hravosť spojená s menšími rozmermi nových ostrých modelov. Veľmi som zvedavý aj na nové SANTA FE PHEV, pretože je to jedno z troch áut, ktoré považujem za skutočný rodinný ideál. A postupne si hľadám cestu aj k elektroautám, takže sa teším aj na IONIQ 5. A keby som mal byť úplne presný, teším sa vlastne na každé nové auto 😊
Rasťo Chvála, Garáž.tv, www.garaz.tv
- Mňa veľmi zaujal i30 – vylepšený model s novým motorom 1,5 TGDi.
- Najviac sa teším na i20 N.