V showroome Hyundai sa o zákazníkov postará robot „DAL-e“
- „DAL-e“ je humanoidný robot s umelou inteligenciou, ktorý ponúka zákaznícke služby na mieru v showroome Hyundai Motor Group
- DAL-e sa je schopný so zákazníkmi komunikovať, rozpoznáva tváre a je mobilný
- Pilotná prevádzka bola spustená v showroome Hyundai Motor v kórejskom Soule a slúži aj ako inovatívne riešenie pre pomoc zákazníkom počas pandemickej situácie
Spoločnosť Hyundai Motor Group uviedla na trh „DAL-e“, vysoko pokročilého humanoidného robota, ktorý komunikuje s ľuďmi pomocou presných rozpoznávacích schopností a mobilných funkcií.
DAL-e je skratka slova „Pohon, asistencia, spojenie s tebou.“ DAL-e je navrhnutý ako priekopník v oblasti budúcnosti automatizovaných služieb zákazníkom. Je vybavený najmodernejšou technológiou umelej inteligencie na rozpoznávanie tváre a automatickým komunikačným systémom založeným na platforme porozumenia jazykom.
„DAL-e predstavuje platformu služieb novej generácie, ktorá môže kedykoľvek ponúknuť automatizované služby zákazníkom. Očakáva sa, že sa z neho stane posol schopný doručovať konzistentné správy zákazníkom dôvernejším a osobnejším spôsobom ako konvenční roboti,“ uviedol Dong Jin Hyun, viceprezident a vedúci laboratória robotiky spoločnosti Hyundai Motor Group. „Vďaka neustálym aktualizáciám a vylepšeniam poskytne DAL-e aktuálne a príjemné zážitky našim zákazníkom v bezkontaktnom prostredí. Naším cieľom je umožniť, aby DAL-e plynulo a zábavne komunikoval so zákazníkmi a poskytoval im hodnotné služby. “
- januára 2021 oznámila spoločnosť Hyundai Motor Group úvodné odhalenie modelu DAL-e v autosalóne Hyundai Motor v Soule, kde robot zahájil svoju pilotnú prevádzku. Po pilotnej prevádzke sa očakáva jeho využitie v rôznych oblastiach, ktoré si vyžadujú každodenné interakcie so zákazníkmi.
Vďaka humanoidnému telu s rozmermi 1 160 x 600 x 600 mm a hmotnosťou 80 kg je DAL-e výrazne ľahší a kompaktnejší v porovnaní s ostatnými zákazníckymi servisnými robotmi na trhu.
Je vybavený priateľskými emotívnymi a fyzickými vlastnosťami pre úzku komunikáciu so zákazníkmi. V prípade, že zákazník vstúpi do showroomu bez ochranného rúška, robot to rozpozná a odporučí zákazníkovi, aby si ho nasadil. Pokiaľ ide o jeho komunikačné schopnosti, môže sa zapojiť do automatizovaného a plynulého dialógu so zákazníkmi poskytovaním užitočných informácií o produktoch a službách s reakciou na slovné a dotykové povely na obrazovke.
DAL-e sa môže vďaka kolieskam voľne pohybovať a sprevádzať zákazníkov na určené miesta. Ďalej poskytuje zábavné informácie, ako napríklad vysvetlenie vozidiel a technológií bezdrôtovým pripojením k veľkej obrazovke, nabáda návštevníkov, aby sa s nim fotografovali, a prostredníctvom pohyblivých ramien poskytuje spätnú väzbu gestami.
DAL-e na jednej strane pomáha zamestnancom showroomu, na druhej strane poskytuje praktickú pomoc zákazníkom, vrátane tých, ktorí nechcú, aby im pomáhal ľudský personál, ako aj tým, ktorí navštívia miesto konania počas návštevných špičiek, ako je víkend.
Spoločnosť Hyundai Motor Group plánuje svojho robotického pomocníka neustále aktualizovať na základe údajov z pilotných operácií a zdokonaľovať jeho operačné schopnosti.