KONA Electric – vyše 100 000 kusov predaných v Európe
- Elektrický crossover Hyundai KONA Electric sa v Európe teší stále väčšej obľube
- Každá štvrtá KONA predaná v Európe je KONA Electric, v Nemecku dokonca každý druhý
- Rastúca popularita plne elektrických subkompaktných SUV odráža celkové trendy v zákazníckom správaní v Európe
Elektrické subkompaktné SUV Hyundai KONA Electric sa v Európe teší veľkej obľube. Každý štvrtý predaný model KONA je KONA Electric. Okrem elektrickej verzie sa KONA predáva aj s tromi verziami spaľovacích motorov a tiež ako hybrid. Doteraz sa od uvedenia na trh v roku 2018 predalo na celom svete viac ako 142 000 vozidiel KONA Electric, z toho viac ako 100 000 kusov v Európe.
„Pozoruhodná popularita modelu KONA Electric v Európe od jeho uvedenia na trh v roku 2018 prevýšila všetky očakávania,” hovorí Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident pre marketing a produkty spoločnosti Hyundai Motor Europe. „Stotisíc predaných kusov v Európe je obrovský míľnik a ja som za tím Hyundai, ktorý prispel k dosiahnutiu tohto úspechu, šťastný. Tým sa dostávame o krok bližšie k dosiahnutiu nášho cieľa a tým je predávať do roku 2025 po celom svete jeden milión elektrických vozidiel ročne.”
KONA Electric: Prvé plne elektrické subkompaktné SUV v Európe
S predstavením modelu KONA Electric v roku 2018 sa Hyundai stal prvou automobilkou, ktorá spojila dva najhorúcejšie automobilové trendy na európskom trhu: plne elektrický pohon a subkompaktný druh karosérie SUV. KONA Electric sa vyznačuje výkonným elektromotorom, dlhým dojazdom ako aj štýlovým vzhľadom – a to všetko za dostupnú cenu.
Dodáva sa s možnosťou výberu z dvoch elektrických pohonných jednotiek: verzia s dlhým dojazdom a batériou 64 kWh má dojazd 484 kilometrov na jedno nabitie a verzia so štandardným dojazdom s batériou s kapacitou 39,2 kWh ponúka dojazd 305 kilometrov. S KONA Electric sa pri jazde v mestskom cykle podarilo dosiahnuť na jedno nabitie dojazd až 790 kilometrov. Na nemeckom okruhu Lausitzring stanovila elektrická KONA rekord v dojazde s hodnotou 1 026 kilometrov.
KONA Electric je ideálne auto pre zákazníkov, ktorí hľadajú pohodlie SUV s lokálne bezemisnou jazdou. V roku 2020 sa stal druhým modelom Hyundai, ktorý získal päťhviezdičkové hodnotenie Green NCAP. Pred ním ho v roku 2019 získal model IONIQ Electric. A začiatkom roku 2021 zaradil časopis Autocar model KONA Electric medzi najlepšie elektrické vozidlá pre rodiny.
V marci 2020 začal Hyundai vyrábať model KONA Electric aj vo svojom európskom výrobnom závode Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). Spoločnosť tak posilnila výrobu tohto modelu a zvýšila jeho výrobné kapacity, keďže dovtedy sa KONA Electric vyrábala len v závode spoločnosti v juhokórejskom Ulsane. K viacerým výhodám európskej výroby patrí stabilná dodávka na niektoré z najdôležitejších trhov, kratšie dodacie lehoty a v budúcnosti aj ekologická výroba. V súlade so záväzkom spoločnosti Hyundai dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2045, čo je stratégia ohlásená na tohtoročnom podujatí IAA, sa HMMC stane prvým závodom spoločnosti, ktorý v roku 2022 prejde na 100 percent energie pochádzajúcej z obnoviteľných zdrojov.
DAN Europe Sustainable Tour dokazuje, že jazda v elektromobile v Európe nie je prekážkou
Dňa 8. júna, na Svetový deň oceánov, nezisková organizácia pre bezpečnosť potápania Divers Alert Network (DAN) Europe odštartovala svoje Turné európskej udržateľnosti s ambasádormi Alanou Alvarez a Manuelom Bustelom, ktorí cestujú v automobile KONA Electric. Cieľom turné je propagovať trvalo udržateľný životný štýl a postupy, ktoré budú chrániť európske oceány a vodné toky. Ambasádori chceli, aby tieto hodnoty odrážala aj voľba ich vozidla, a preto si vybrali výlučne elektrické vozidlo, ktoré nevypúšťa žiadne lokálne emisie.
Dvojica zatiaľ prešla viac ako polovicu svojej cesty, pričom štartovala pri európskom ústredí spoločnosti DAN v Taliansku a dosiahla nórsky Severný mys North Cape. Vylepšený dojazd a rozširujúca sa nabíjacia infraštruktúra znamená, že elektrické vozidlá sa stávajú vhodnou voľbou aj na dlhšie cesty. Model KONA Electric so 64 kWh batériou, ktorý riadia členovia DAN Europe, má podľa WLTP dojazd 484 kilo-metrov.
„KONA Electric sa ukazuje ako správny výber na túto cestu. Okrem toho, že jazdenie na elektrickom vozidle je udržateľná voľba, potrebovali sme bezpečné, spoľahlivé a veľmi úsporné vozidlo. Navyše, hľadajúc elektrické vozidlo na našu cestu, sme zistili, že Hyundai Motor zdieľa našu víziu o udržateľnej budúcnosti a o ochrane životného prostredia. Vízia spoločnosti Hyundai Motor dokonale zapadá do účelu nášho turné,” hovorí Manuel Bustelo, veľvyslanec DAN Europe.
„Rastúce teploty oceánov a zvyšovanie ich kyslosti sú spojené s emisiami CO2. Na našej ceste po Európe sme sa rozhodli ukázať, že cestovanie s elektrickým vozidlom je bez problémov možné. So zlepšeným dojazdom a vylepšenou nabíjacou infraštruktúrou sme si istí, že naše turné v KONA EV zvládneme. Máme už najazdených 15 000 km a stále máme pred sebou ďalšie tri mesiace potešenia z jazdy,” dodáva ambasádorka DAN Europe Alana Alvarez.
Počet majiteľov elektrických vozidiel v Európe rastie
Popularita modelu KONA Electric je v súlade s aktuálnymi trendmi. Dopyt po batériových elektrických vozidlách (BEV) v Európe neustále rastie. Registrácie nových elektromobilov sa v roku 2020 podľa správy European Electric Car Flash Report (jún 2021) v porovnaní s rokom 2019 zdvojnásobili. V skutočnosti bolo 355 000 nových BEV zaregistrovaných v Európe iba za prvých päť mesiacov roku 2021 — viac ako bolo zaregistrovaných počas celý kalendárny rok 2019. Keďže výrobcovia rozširujú svoje ponuky tak, aby splnili ciele CO2, očakáva sa, že trh s BEV v Európe dosiahne do konca roku 2021 milión predaných modelov.
Tento trend potvrdzuje aj správa Electric Vehicle Sales Review, ktorá uvádza, že trh BEV sa v kľúčových regiónoch Európy v prvom polroku 2021 medziročne zvýšili o 147 percent a dosiahol celkový počet 336 000 predaných kusov.
Vlastnenie elektrických áut je navyše v niektorých európskych krajinách jednoduchšie a pohodlnejšie než kedykoľvek predtým, pretože vlády podporujú nákup vozidiel bez miestnych emisií prostredníctvom rôznych dotácií a počet nabíjacích staníc pre EV v Európe každoročne rastie. Uznávajúc dôležitosť nabíjacej infraštruktúry pri podpore prijatia technológie BEV, sa spoločnosť Hyundai Motor Group v roku 2020 stala akcionárom IONITY, poprednej siete vysokovýkonných nabíjacích staníc v Európe. Obavy z dojazdu a z času nabíjania patria medzi najvýraznejšie faktory, ktoré zákazníkov brzdia pri kúpe elektromobilu. Budovanie hustej siete vysokorýchlostných nabíjacích staníc v celej Európe podporí rast predaja BEV
IONITY je taktiež jedným z partnerov DAN Europe Sustainable Tour.
Predaj modelu KONA Electric nie je rovnomerne rozložený medzi všetky európske krajiny, ale skôr sa sústredí v niekoľkých krajinách, ktoré elektromobilitu považujú za prioritu. Napríklad v Nemecku, ktoré má 10,7% podiel na trhu BEV v Európe, sa registrujú rekordné počty čisto elektrických vozidiel. V roku 2020 bolo zaregistrovaných približne 194 000 osobných automobilov s elektrickým pohonom – viac ako kedykoľvek predtým – a bolo to trikrát viac ako v predchádzajúcom roku. V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2020 sa tento rok začal výrazným nárastom registrácií elektromobilov. V Nemecku je KONA Electric najobľúbenejším členom rodiny KONA. Viac ako polovica zo všetkých zákazníkov modelu KONA v Nemecku vlastní KONA Electric.
„Pre Hyundai znamená uvedenie väčšieho počtu BEV na trh oslovenie väčšieho počtu potenciálnych zákazníkov,“ hovorí Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident pre marketing a produkty v spoločnosti Hyundai Motor Europe. „V najbližších rokoch uvedieme na trh ešte viac elektrických modelov, ktoré sa hodia pre ešte širší rozsah životného štýlu zákazníkov. Vďaka tomu sa zjednoduší prechod na bezemisné vozidlá, čo podporí zelenšiu budúcnosť. To nám pomôže dosiahnuť náš cieľ, ktorým sú múdre a trvalo udržateľné riešenia mobility dostupné pre všetkých.”
Hyundai Motor predstaví v priebehu štyroch rokov 12 nových BEV
KONA Electric nie je jediným elektromobilom v ponuke automobilky Hyundai. Začiatkom tohto roka spoločnosť uviedla na trh model IONIQ 5, plne elektrické CUV a zároveň aj prvý model z ponuky novej značky IONIQ. Pôvodný Hyundai IONIQ, ktorý prišiel na trh v roku 2016, bol prvým automobilom, ktorý poskytoval na výber z troch elektrifikovaných pohonných jednotiek: hybridnú, plug-in hybridnú a elektrickú.
Počnúc modelom IONIQ 5 plánuje automobilka Hyundai predstaviť do roku 2025 až 12 nových BEV. Cieľom spoločnosti je tiež do roku 2025 predať 560 000 elektrických vozidiel ročne. Spoločnosť Hyundai Motor Group, pod ktorú spadajú aj značky Kia a Genesis, ponúkne do roku 2025 celkom 23 BEV a na globálnych trhoch plánuje predať milión kusov vozidiel ročne. Spoločnosť do roku 2035 plne elektrifikuje celý svoj modelový rad v Európe a do roku 2040 celú svoju paletu. Do roku 2040 si Hyundai taktiež kladie za cieľ obsiahnuť osem až desať percent globálneho trhu s elektromobilmi.
Rozširovaním ponuky trvalo udržateľných riešení mobility zameraných na zákazníkov sa Hyundai dostáva bližšie k dosiahnutiu svojej vízie Progress for Humanity – Pokrok pre ľudstvo. Cieľom je zlepšiť život ľudí prístupom k mobilite zameranej na človeka. Batériové elektrické vozidlá, ako napríklad KONA Electric, ponúkajú ideálne riešenie, pretože vďaka pokročilým funkciám bezpečnosti a konektivity sú vhodné pre najrôznejší životný štýl zákazníkov. Plne elektrický pohon zároveň nevytvára žiadne lokálne emisie, čím robí svet lepším miestom pre nasledujúce generácie.