Hyundai otvoril na futbalovom šampionáte Múzeum FIFA
- Spoločnosť Hyundai Motor otvorila v dejisku svetového futbalového šampionátu v Katare Múzeum FIFA
- Múzeum je súčasťou celosvetovej kampane s názvom „Goal of the Century“ (Cieľ storočia), ktorá motivuje fanúšikov k zjednoteniu sa pre udržateľnú budúcnosť
- Hyundai tiež oficiálne odhalil monumentálnu sochársku inštaláciu z recyklovanej ocele „The Greatest Goal“ (Najväčší cieľ), ktorej autorom je taliansky umelec Lorenzo Quinn
FIFA múzeum s atraktívnymi exponátmi
Spoločnosť Hyundai Motor Company otvorila v katarskej Dauhe, v dejisku tohtoročných majstrovstiev sveta vo futbale, Múzeum FIFA. Návštevníci v ňom nájdu špeciálnu výstavu s témou „Góly, ktoré tvorili históriu“, ktorá pripomína najlepšie momenty a góly v histórii svetových futbalových šampionátov.
Pri stavbe múzea sa kládol dôraz na ekologickosť výstavby, ktorá umožní, aby sa z nej po skončení turnaja netvoril odpad. Pri výstavbe interiéru budovy boli použité recyklovateľné materiály, čím sa zdôraznil záväzok iniciatívy „Cieľ storočia“ k udržateľnosti.
Návštevníci môžu v múzeu vidieť trofeje pre víťazov FIFA World CupTM, dresy všetkých 32 tímov, ktoré sa na šampionát kvalifikovali, ako aj unikátne vitríny venované každému ročníku majstrovstiev sveta vo futbale od roku 1930, vrátane originálnych predmetov a ich príbehov. Súčasťou expozície sú aj podpísané dresy členov Team Century, ktorí sú ambasádormi kampane Goal of the Century pre udržateľnú budúcnosť.
„Sme veľmi radi, že môžeme na našej výstave v Dauhe počas majstrovstiev sveta vo futbale 2022 privítať futbalových fanúšikov z celého sveta, aby sme sa mohli spojiť, zapojiť a spoločne zdieľať čaro futbalu,“
povedal počas slávnostnej ceremónie výkonný riaditeľ Múzea FIFA, Marco Fazzone
Monumentálne sochárske dielo „Najväčší cieľ“
Hyundai tiež predstavil monumentálnu skulptúru s názvom „Najväčší cieľ“, ktorá meria 7,7 metra na výšku a 18,25 metra na šírku. Jej autorom je súčasný taliansky umelec Lorenzo Quinn. Dielo pripomína obrovský rám futbalovej bránky, ktoré predstavujú dve navzájom sa držiace ruky.
Quinn vytvoril svoj umelecký artefakt trvalo udržateľným spôsobom s využitím recyklovanej oceľovej siete s viac ako 70 000 zvarmi. V centre diela a na bránkovej čiare je umiestnená zemeguľa z recyklovanej ocele pokrytá listami, ktorá predstavuje záväzok spoločnosti Hyundai dosiahnuť „najväčší cieľ“ – zjednotiť svet s cieľom vybudovať udržateľnú budúcnosť.
Ak sa chcete dozvedieť viac o kampani Goal of the Century a o programe udržateľnosti Hyundai, navštívte stránku Goal of the Century.