Top

Hyundai Kona hybrid – najlepšia Kona?

Hyundai Kona hybrid – najlepšia Kona?

 

Hybridy mám rád, na vodiča nekladú žiadne špeciálne nároky. Naopak, s hybridnou technikou dostanete aj automatickú prevodovku a veľmi bohatú výbavu. Navýšenie ceny teda nie je ani zďaleka také veľké, ako sa na prvý pohľad zdá.

Moderne strihnutá karoséria Hyundai Kona hybrid ukrýva až prekvapujúco konzervatívny interiér. Mne sa to takto páči, všetko dôležité totiž dokážem ovládať a sledovať aj periférne. K výbave auta iba niekoľko poznámok, dôležitejšia je v prípade Hyundai Kona hybrid samozrejme technika. Nie často sa stáva, aby malo auto tejto kategórie vyhrievaný volant ako aj predné a zadné sedadlá, k dispozícii som mal aj parkovaciu kameru, celú batériu bezpečnostných asistentov a tiež integrovanú navigáciu. Posledné dve položky dokážu jazdu v meste aj mimo neho výrazne spríjemniť a hybridná verzia túto schopnosť posúva ešte vyššie. Navigácia totiž spolupracuje s riadiacou jednotkou hybridného systému, vďaka čomu auto jazdí predvídavejšie a teda aj úspornejšie.

Kona Hybrid Interier displayhyundai kona hybrid interier

 

Novú generáciu hybridného systému tvorí benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra, šesťstupňový dvojspojkový automat DCT a elektromotor. Sústava dáva kombinovaný maximálny výkon 104 kW (141 k) a najvyšší krútiaci moment  265 Nm. Posledným členom sústavy je Lithium-Polymerový akumulátor s kapacitou 1,56 kWh. Vzhľadom na kapacitu akumulátora nemožno očakávať, že auto dokáže jazdiť iba na elektriku. Tu a tam sa mi to na krátkych úsekoch podarilo, no nie je to účelom. Zmysel spojenia spaľovacieho motora a elektromotora tkvie v ich spolupráci. Reálne znížiť spotrebu auta a teda aj emisie, dokážete pri akcelerácii. A vtedy príde k slovu elektromotor, ktorý výrazne zaberie. Výsledkom je okamžitá reakcia sústavy na želanie vodiča, ktorá sa však na spotrebe prejaví menej, než by ste očakávali. Bez sústredenia sa na úspornú jazdu budete v zmiešanom režime jazdiť s priemerom na úrovni 4,4 až 4,6 litra benzínu na 100 kilometrov. Na diaľnici spotreba stúpne o približne 0,5 litra, týždeň za volantom Hyundai Kona hybrid som ukončil so spotrebou 4,9 litra benzínu na sto kilometrov.

Hyundai kona hybrid Hyundai Kona Hybrid Pulse Red

Pri vývoji ekologickej techniky používajú automobilky dva prístupy. Prvý počíta s tým, že je vodič ochotný prispôsobiť svoj štýl dosiahnutému výsledku. Druhý berie štandardný spôsob jazdy ako základný kameň pre naladenie fungovania techniky. Hyundai ide druhou cestou a robí dobre. Hybridnú techniku prepojil s inteligentným tempomatom a asistenčnými systémami tak, že keď  o nej nebudete vedieť, nevšimnete si ju. Hyundai Kona hybrid je preto pre mňa jedno z najlepších moderných mestských automobilov, ktoré si aktuálne môžete kúpiť.

 

Peter Lacena

motoristický novinár

Nie je možné pridávať komentáre.