V júli doručil Hyundai zákazníkom 787 áut. Posilnil si pozíciu trhovej jednotky u súkromnej klientely.
- V júli 2022 doručil Hyundai slovenským zákazníkom 787 nových vozidiel a získal trhový podiel 11,73%
- S 390 autami, ktoré putovali do rúk fyzických osôb, bol Hyundai opäť jednotkou u súkromnej klientely
- Najpredávanejšími modelmi boli i30, TUCSON a i20, medziročne najviac rastie KONA
- Za prvých sedem mesiacov roka Hyundai na Slovensku predal už 5 889 nových vozidiel a je trhovou dvojkou s podielom 11,53%
V júli 2022 dodal Hyundai slovenským zákazníkom 787 nových vozidiel a získal trhový podiel 11,73%. Pozíciu najpredávanejšieho modelu značky si udržala i30-tka (278 ks), nasledované SUV modelom TUCSON (241 ks) a kompaktným hatchbackom i20 (143 ks). S 5 889 predanými vozidlami a trhovým podielom 11,53% je Hyundai po siedmich mesiacoch druhou najpredávanejšou značkou nových vozidiel na Slovensku. U súkromných zákazníkov je s 2 940 predanými autami s náskokom najpredávanejšou značkou u nás. Vyplýva to z údajov Zväzu automobilového priemyslu SR.
Najpredávanejšie modely sú Made in Czechia
Dlhodobo najpredávanejšími modelmi značky Hyundai na Slovensku sú modely, ktoré sa vyrábajú v českom závode Hyundai Motor Manufacturing Czech.
Aj v júli si pozíciu najpredávanejšieho auta od Hyundai udržala „nošovická“ i30 s 278 kusmi. Tej sa darí aj v medziročnom porovnaní, keď jej predaje vzrástli v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o vyše 21%.
Druhé miesto v predajoch obsadil v siedmom mesiaci tohto roka TUCSON (241 ks), ktorý sa tak isto pre náš trh vyrába u našich západných susedov. Ten si po siedmich mesiacoch medziročne predajne polepšil o vyše 18%, keď sa z neho na slovenské cesty dostalo už 1 557 kusov.
Silnou trojkou je kompaktný hatchback i20, ktorý mal v júli na konte 143 registrácií, od začiatku roka sa z neho predalo už 607 kusov.
Darilo sa aj ďalšiemu z rady i-modelov značky Hyundai, najmenšiemu vozidlu v ponuke i10. V júli si ho prevzalo 19 zákazníkov a po siedmich mesiacoch je so 139 predajmi lídrom segmentu mini áut na Slovensku.
Zákazníci stále preferujú SUV modely
Rastúci záujem zákazníkov zaznamenáva dvojica malých SUV crossoverov značky Hyundai. Model KONA zaznamenal v júli 50 registrácií. Od začiatku roka sa z nej predalo 364 kusov. To predstavuje medziročný nárast až o 40% a zatiaľ jej patrí titul skokana roka.
Crossover BAYON si na konto v júli pripísal 37 registrácií, čo v tomto roku predstavuje už 277 predaných kusov.
Výborný rok zažíva aj najväčšie SUV v ponuke automobilky Hyundai, SANTA FE. Po siedmich mesiacoch roka sa z neho predalo už 204 kusov, z toho v júli pribudlo 17 nových vozidiel. SANTA FE je tento rok celkovo druhým najpredávanejším autom v segmente D-SUV s takmer 26%-ným medziročnými nárastom predaja.
Júlové predaje doplnil s 2 registráciami elektrický IONIQ 5, z ktorého sa tento rok predalo 77 kusov a v najbližších mesiacoch dorazí na trh jeho modernizovaná verzia v podobe modelového roku 2023 (MY23).
Jasná jednotka u bežných ľudí
Za prvých sedem mesiacov roka 2022 doručil Hyundai slovenským zákazníkom 5 889 nových vozidiel. S trhovým podielom 11,53% je zatiaľ druhou najpredávanejšou značkou vozidiel. Pozíciu trhovej jednotky si drží u súkromnej klientely, ktorá si tento rok prevzala 2 940 kusov vozidiel Hyundai.
Viac informácií o všetkých modeloch Hyundai nájdete na https://www.hyundai.sk/modely.