Top

Hyundai IONIQ 5 N – Pripravený na pretekársku dráhu

Hyundai IONIQ 5 N – Pripravený na pretekársku dráhu

Model IONIQ 5 N, prvé sériovo vyrábané plne elektrické vozidlo z dielne Hyundai N, ktorá sa zameriava vývoj autá s vysokým výkonom, charakterizujú tri hlavné piliere výkonu, ktoré sú typické pre všetky N modely:

  1. Je zábavný v zákrutách.
  2. Má schopnosti pre jazdu na pretekárskej dráhe,
  3. Disponuje charakterom športového auta na každý deň.

IONIQ 5 N totiž využíva špeciálne technológie, ktoré pochádzajú z motoristického športu a boli vyvinuté na základe rokov skúseností značky Hyundai pri vývoji elektrifikovaných vozidiel. IONIQ 5 N je predzvesťou novej éry, ktorá nanovo definuje vzrušenie z plne elektrickej jazdy na bežných cestách aj na pretekárskych okruhoch.

 

Pripravený na okruh

IONIQ 5 N je vybavený viacerými exkluzívnymi funkciami, ktorú mu dodávajú vzrušujúci výkon a schopnosti na pretekárskej dráhe. K nim patria funkcie N Grin Boost, N Launch Control, N Battery Preconditioning, N Race, N Brake Regen a N Infotainment System. Zoznámte sa s nimi.

 

N Grin Boost a N Launch Control

Funkcia N Grin Boost maximalizuje zrýchlenie auta tým, že zvýši je výkon na maximum na dobu 10 sekúnd. N Launch Control zasa poskytuje tri rôzne úrovne trakcie pre najrýchlejší možný štart, vďaka čomu auto vyštartuje na trať ako profesionálne pretekárske auto. Track SOC (stav nabitia) automaticky vypočítava spotrebu batérie na kolo.

 

N Battery Preconditioning

N Battery Preconditioning prednastaví teplotu článkov batérie na ich energeticky najúčinnejšiu teplotu. Táto funkcia je rozdelená do dvoch režimov, ktoré sprevádzajú rôzne výkonnostné jazdné scenáre. V režime „Drag“ sa nastaví optimálna teplota pre okamžité využitie maximálneho výkonu, zatiaľ čo v režime „Track“ sa optimalizuje teplota batérie pre maximalizovanie počtu kôl.

 

N Race

N Race poskytuje vodičom priamu kontrolu nad spotrebou energie vozidla, pričom ponúka režimy „Šprint“ alebo „Vytrvalosť“. „Šprint“ je predvolený stav IONIQ 5 N, ktorý uprednostňuje plný výkon na požiadanie vodiča. „Vytrvalosť“ je nastavenie, ktoré predlžuje dojazd auta na pretekárskej dráhe.

N Battery Preconditioning a N Race sú priamym výsledkom prístupu značky N založeného na motoristickom športe. To pomáha vodičom pri stratégii spotreby energie s cieľom maximalizovať výkon alebo dojazd na trati. Zatiaľ čo tento typ zmeny nastavenia by si za normálnych okolností vyžadoval tím mechanikov a vybavenie, IONIQ 5 N to ponúka pohodlne pomocou niekoľkých stlačení tlačidla.

Súčasťou ovládania auta sú aj tri základné režimy jazdy – Normal, Sport a Eco – ktoré si vodič manažuje špeciálnym modrým tlačidlom na volante.

 

N Brake Regen

Kvôli zvýšeným nárokom na brzdenie na pretekárskej dráhe inžinieri Hyundai N navrhli vylepšený systém regeneratívneho brzdenia N Brake Regen. Ide o brzdový systém vyvinutý špeciálne pre IONIQ 5 N na zlepšenie brzdného výkonu. Ponúka spomaľovaciu silu až 0,6 G – špičkovú hodnotu v tomto odvetví – iba prostredníctvom regeneratívneho brzdenia a zostáva zapnutý aj pri aktivácii ABS s maximálnou hodnotou 0,2 G.

N Brake Regen slúži ako primárny zdroj brzdnej sily, zatiaľ čo mechanické brzdy v prípade potreby dopĺňajú dodatočnú brzdnú silu, čím zaisťujú zvýšenú odolnosť na trati. Brzdenie ľavou nohou navyše umožňuje, aby pri jazde na trati fungoval súčasne brzdový aj plynový pedál.

 

N Infotainment System

Zábavno-informačný systém N, založený na riešení Hyundai Connected Car Navigation Cockpit (ccNC), kombinuje 12,3-palcový prístrojový panel a 12,3-palcový displej infotainmentu so špecifickou grafikou a možnosťami pre jazdu na trati.

 

Slovenský cenník už v novembri

Hyundai IONIQ 5 N zatiaľ nie je na Slovensku v predaji, ale slovenský importér značky Hyundai avizuje, že ceny tejto prelomovej novinky spoznáme už 22. novembra 2023. Samotné vozidlo sa v slovenských predajniach objaví na jar roku 2024. Prvé informácie o vozidle sú už k dispozícii na webe. O funkciách, ktoré robia z IONIQ 5 N zábavného chuligána v zákrutách, si prečítate v tomto článku.

Nie je možné pridávať komentáre.