Top

Nový Hyundai TUCSON u Slovákov boduje. Kupuje sa vo vyšších výbavách a s automatom.

Nový Hyundai TUCSON u Slovákov boduje. Kupuje sa vo vyšších výbavách a s automatom.
  • Svetová premiéra novej, v poradí 4. generácie modelu TUCSON sa uskutočnila v polovici septembra minulého roka, slovenský cenník bol zverejnený v druhej polovici októbra 2020
  • K 31.3.2021 sa podľa údajov ZAP SR z nového TUCSON-u predalo na Slovensku už 447 kusov
  • Jeho predajný úspech ilustruje aj vysoký podiel súkromnej klientely a to, že zákazníci a zákazníčky siahajú najmä po vyšších výbavách

 

Vyše 22 600 návštevníkov navštívilo na webe www.hyundai.sk stránky venované novému TUCSON-u v utorok 20.októbra 2020, teda deň po tom, ako bol oficiálne zverejnený jeho slovenský cenník. Len počas tohto jediného dňa bol cenník návštevníkmi zobrazený alebo stiahnutý až 6 953-krát.

Už 447 ks nových TUCSON-onov jazdilo po slovenských cestách k 31.3.2021. Za prvý kvartál bol TUCSON 2. najpredávanejším modelom segmentu SUV-C na Slovensku a jeho predaj od začiatku roka každým mesiacom rastie.

Benzín je kráľ, hybrid začína dobiehať naftu. Až 70% všetkých nových TUCSON-ov bolo doteraz u nás predaných s benzínovými motormi, naftový pohon tvorí len 18%. Nižší záujem zákazníkov o naftové motory však kompenzuje vyšší záujem o benzínový full-hybrid, ktorý tvorí 12% predaja.

Slovenky a Slováci milujú komfort. Nový TUCSON sa na Slovenskú zatiaľ predáva najmä s automatickou prevodovkou (71%) a v najvyšších výbavách Premium (44%) a Style (35%).

SUV nemusí mať nevyhnutne pohon 4×4. Je o tom presvedčených 39% majiteľov nového TUCSON-u, ktorí sa rozhodli pre nový TUCSON s pohonom len prednej nápravy. Pohon všetkých kolies v novom TUCSON-e však stále dominuje, keď tvorí 61% z celého predaja.

Biela farba je stále top. Vo výbere farieb karosérie nového modelu TUCSON sú slovenskí zákazníci najviac verní bielej farbe (22%), ale zaujala aj nová farba v ponuke Teal (15%), tretia priečka v zákazníckych preferenciách patrí farbe Silky Bronz (15%). Najmenší podiel na predaji má zatiaľ červená farba Engine Red (2%).

Vysoký podiel súkromnej klientely. Niekto by si možno myslel, že SUV si kupujú predovšetkým firemní zákazníci. Pri novom Hyundai TUCSON to na Slovensku celkom neplatí. Až 44% všetkých áut si kúpili fyzické osoby – nepodnikatelia, čo je naozaj vysoký podiel.

Revolučný dizajn oslovuje aj starších zákazníkov. O nový TUCSON sa na webe importéra Hyundai najaktívnejšie zaujímajú zákazníci vo veku 55 až 64 rokov (22%), nasledovaní vekovou skupinou 45-54 (19%) a 25-34 (18%). Najmenší podiel tvoria, prirodzene, mladí ľudia vo veku do 24 rokov (5,5%). Väčšinou ide o mužov (68%), ale tretinový podiel žien je v porovnaní celou návštevnosťou webu nadpriemerný.

Prvým zákazníkom na Slovensku bola žena. Úplne prvý kus TUCSON-u 4. generácie si záväzne objednala zákazníčka z Trnavského kraja. Vybrala si TUCSON vo výbave Family s benzínovým motorom 1,6 T-GDi s výkonom 110 kW, pohonom predných kolies a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Novinky v TUCSON-e nekončia. Už dnes si zákazníci môžu vybrať nový TUCSON so 6 druhmi motorizácií: 3x benzínové motory 1,6 T-GDi (110 kW, 110 kW + mild hybrid, 132 kW + mild hybrid), 2x naftové motory 1,6 CRDi (85 kW, 100 kW + mild hybrid) a benzínový full-hybrid 1,6 T-GDi (169 kW). V priebehu najbližších mesiacov sa na Slovensku dostane do predaja aj zo siete dobíjateľný TUCSON Plug-in Hybrid a športové emócie ponúkne TUCSON vo výbave N Line.

Nie je možné pridávať komentáre.