Top

Elektromobil RM20e – dalšia generácia Hyundai N Performance

Elektromobil RM20e – dalšia generácia Hyundai N Performance
  • Elektrifikované športové vozidlo RM20e Racing Midship je novinkou v portfóliu vysokovýkonných vozidiel značky N
  • RM20e je založený na vývojovej platforme RM pre budúce produkty značky N a inšpirovaný elektrifikovaným závodným špeciálom TCR
  • Elektrifikovaný variant RM20e disponuje výkonom 596 kW (810 k) a krútiacim momentom 960 Nm

 

Spoločnosť Hyundai Motor Company predstavila na medzinárodnej automobilovej výstave 2020 v čínskom Pekingu elektrifikované športové vozidlo RM20e Racing Midship novej generácie. Označenie RM znamená, že pohonná jednotka športového špeciálu s pohonom zadnej nápravy je umiestnená v strede vozidla. Vďaka tomu dosahuje vozidlo výbornú rovnováhu, vysokú obratnosť a vynikajúcu priľnavosť k asfaltu pri všetkých rýchlostiach a jazdných podmienkach. Prototyp RM20e disponuje výkonom 596 kW (810 k) a maximálnym krútiacim momentom 960 Nm.

Elektrické športové vozidlá 21. storočia

Vývoj platformy RM začal v roku 2012. Výsledkom boli prototypy RM14, RM15, RM16 a RM19. V roku 2019 bol vyvinutý prvý elektrický závodný automobil Hyundai pre sériu elektrických cestovných automobilov eTCR. Bol ním Veloster N eTCR, ktorý sa predstavil na frankfurtskom autosalóne. Modely RM postupne prešli rozsiahlym testovaním s cieľom overiť pokročilé technológie, sledovať ich efektívne zvýšenie výkonu a vylepšiť ich pre použitie v budúcich modeloch N.

Naša nová elektrifikovaná RM20e posúva osvedčenú platformu RM do nového, na životné prostredie zameraného 21. storočia. RM20e predstavuje novú revolučnú kapitolu elektrifikovaného výkonu pre sériu Racing Midship a naši technici divízie N naďalej zbierajú cenné poznatky v oblasti dynamiky výkonu s nulovými emisiami,“ hovorí Albert Biermann, prezident a vedúci divízie výskumu a vývoja v spoločnosti Hyundai Motor Group.

  

Z 0 na 100 km/h pod 3 sekundy

Očakáva sa, že RM20e s elektromotorom s výkonom 596 kW (810 koní) a krútiacim momentom 960 Nm bude mať vynikajúce zrýchlenie z nuly na 100 km/h za menej ako tri sekundy a z nuly na 200 km/h za menej ako 10 sekúnd. Popri vysokom výkone, výbornej akcelerácii a vysokej priľnavosti k vozovke patria k benefitom vozidla aj jeho bezemisná prevádzka.

Nedávne investície a strategické partnerstvo spoločnosti Hyundai so spoločnosťou Rimac Automobili uľahčili spoločný vývoj prototypov vozidiel na batériový pohon (BEV) aj s pohonom s palivovými článkami (FCEV). Elektrifikovaná platforma RM sa bude naďalej rozvíjať spolu s rastom partnerstva s  RIMAC.

Prototyp športového vozidla RM20e jasne signalizuje budúce elektrifikované ambície Hyundai pre svoju výkonovú značku N a posúva ju do prestížnej kategórie supervýkonných áut,“ hovorí Thomas Schemera, výkonný viceprezident a vedúci produktovej divízie v spoločnosti Hyundai Motor Group. „Hyundai N zvyšuje srdcový tep vodičov nielen prostredníctvom modelov s výkonnými spaľovacími motormi, ale aj vďaka okamžitému krútiacemu momentu a environmentálnej udržateľnosti spoľahlivých elektrifikovaných motorov. RM20e dokazuje, že ani pri elektrifikovaných modelových variantoch nebude vzrušenie z jazdy chýbať.“

Technickú špecifikáciu prototypu RM20e nájdete na https://www.hyundai.news/eu/model-news/the-next-generation-of-hyundai-n-performance/.

 

Nie je možné pridávať komentáre.