Hyundai v roku 2020 po prvý raz trhovou dvojkou!
- V roku 2020 zaznamenal Hyundai na Slovensku 6 705 registrácií nových vozidiel
- S trhovým podielom 8,1% sa stal premiérovo 2. najpredávanejšou značkou automobilov na Slovensku
- K úspechu najviac prispel záujem zákazníkov o modelový rad i30 a modely TUCSON a i20
- V predaji čisto batériových elektrických vozidiel získal Hyundai s 89 predanými vozidlami trhový podiel 9,7%
- 51% predaných áut smerovalo do rúk súkromnej klientely
V roku 2020 sa značke Hyundai na Slovensku napriek celkovému poklesu predaja nových vozidiel darilo. Hyundai sa totiž po prvý raz stal 2. najpredávanejšou značkou na trhu, keď si na svoje konto pripísal 6 705 registrácií nových vozidiel a trhový podiel 8,1%. V kategórii osobných vozidiel (M1) mal Hyundai trhový podiel až 8,8% a rovnako bol 2. najobľúbenejšou značkou u súkromnej klientely. Fyzické osoby – nepodnikatelia si v roku 2020 kúpili 3 391 vozidiel značky Hyundai, tzn. 51% zo všetkých predaných áut Hyundai. Vyplýva to z údajov Zväzu automobilového priemyslu SR (ZAP SR).
„Napriek náročnému roku, ktorý výrazne ovplyvnila pandémia a súvisiace opatrenia, sme s dosiahnutými výsledkami veľmi spokojní. Podarilo sa nám zvýšiť trhový podiel, po prvýkrát sme sa stali trhovou dvojkou a úspešne sme uviedli veľké množstvo noviniek – od najmenšieho modelu i10 po naše najväčšie SUV SANTA FE,“ hodnotí rok Robert Baumgartner, generálny riaditeľ Hyundai Motor Slovakia. „Za toto všetko chcem úprimne poďakovať našim zákazníkom, obchodným partnerom a mojim kolegyniam a kolegom na importe.“
i30 najpredávanejší, TUCSON lídrom, i20 s ďalším potenciálom
Predaje značky Hyundai v roku 2020 potiahli najmä modelový rad i30, SUV TUCSON a i20.
Z i30, ktorých sa na Slovensku predalo v minulom roku 2 536 kusov, zákazníci najčastejšie siahli po karosárskej verzii kombi (54%), viac ako tretina nových majiteľov si vybrala univerzálny hatchback (35%) a 11% sa rozhodlo pre štýlový a elegantný fastback. Modelový rad i30 prešiel v roku 2020 výraznejším faceliftom, najviac zaujali najmä nové motory – atmosférický 4-valec 1,5 DPi a benzínové turbo 1,5 T-GDi so 48V mild hybridom. O tom, že tieto novinky padli do oka slovenským zákazníkom, svedčí skutočnosť, že tvorili až 45% všetkých motorizácií modelov i30 predaných v druhom polroku 2020.
Najpredávanejším vozidlom v segmente SUV-C bol v roku 2020 Hyundai TUCSON, z ktorého sa predalo 1 777 kusov. K tomuto číslu už stihla dopomôcť aj nová, v poradí 4. generácia TUCSON-u, ktorej predaj od konca novembra do konca roka prekročil hranicu prvých sto kusov. V roku 2021 pribudne k benzínovému, naftovému, mild hybridného a hybridnému pohonu aj nabíjací plug-in hybrid. Osvieženie so športovým nádychom ponúkne nový TUCSON vo verzii N Line.
Pomyslená bronzová priečka v hitparáde najpredávanejších modelov Hyundai za rok 2020 patrí i20-tke, z ktorej sa predalo presne 1 319 kusov. Tento šikovný hatchback má všetky predpoklady ďalej rásť, pretože prvé kusy novej generácie dorazili do slovenských showroomov len v októbri minulého roka a v roku 2021 pribudnú aj športovo ladená verzia N Line a plnohodnotné výkonné N-ko.
Skokani roka: malý i10 a mestské SUV KONA
Hranicu tisíc predaných kusov v roku 2020 síce neprekonali, ale zaznamenali najvyšší medziročný nárast. Reč je o modeloch i10 a KONA.
Najmenšie vozidlo v ponuke Hyundai, i10, má za rok 2020 na konte 165 registrácií. Tretia generácia, ktorá odštartovala modelovú ofenzívu značky, tak zaznamenala medziročný nárast predaja o vyše 57% a v segmente mini vozidiel jej patril podiel takmer 14%.
Darilo sa aj subkompaktnému SUV KONA, po ktorom zákazníci siahli v roku 2020 až 638-krát. Najčastejšou voľbou bola KONA s motorizáciou 1,0 T-GDi a pohonom predných kolies. V porovnaní s rokom 2019 predaje tohto perspektívneho modelu, ktorý tiež prešiel modernizáciou a v roku 2021 dorazí aj vo výkonnom prevedení N, vzrástol o takmer 35%.
Dobré čísla aj pre SANTA FE a IONIQ
Hitparádu najpredávanejších modelov Hyundai za rok 2020 uzatvára SUV SANTA FE s 235 predanými kusmi a elektrifikovaný liftback IONIQ s 25 registráciami. Kým SANTA FE sa koncom roka predstavilo vo faceliftovanej podobe a s novou platformou, vďaka ktorej je k dispozícii aj ako hybrid a čoskoro aj ako plug-in hybrid, IONIQ sa kupoval ako čisto batériové elektrické vozidlo (12 ks) a plug-in hybrid (13 ks). Nových majiteľov si našlo aj 10 kusov modelu H1.
Takmer 10%-ný podiel na trhu elektromobilov
V roku 2020 zaznamenal Hyundai úspechy aj na poli elektromobility. Celkovo sa v roku 2020 na Slovensku predalo 918 čisto batériových elektromobilov (BEV), z toho 89 kusov (9,7%) tvorili modely KONA Electric a IONIQ. Hyundai sa tak stal 4. najpredávanejšou značkou bezemisných automobilov u nás. O fanúšikov elektrických vozidiel sa chystá Hyundai zabojovať aj v roku 2021 a v rukách má mimoriadne silný tromf. Tým je úplne nové elektrické SUV IONIQ 5, ktorého svetová premiéra je plánovaná na február a do predajní sa dostane v letných mesiacoch tohto roka.